Pozdrav ze 17. MS ve Francouzském Laragne
Po mírné urgenci se nám přece jen podařilo od úřadujícího mistra republiky Dana Vyhnalíka získat krásný report z Francie. Slova: “Ty vyderaci, pada tu PC i internet, psal jsem to trikrat !”. Dokazují, že to nebylo vůbec jednoduché.
Na 1300 km dlouhou cestu jsme vyrazili už ve čtvrtek 18. června večer naším stařičkým Ford Tranzitem. Nebýt upadlého výfuku a kapající vody pod termostatem, bylo by to bez problémů. V pátek v poledne jsme celí utahaní zvažovali, zda nepotrénovat ze severního startu na Chabru, kde mezi lokálními bouřkami trénovalo asi 20 odvážlivců, ale nakonec jsme to vzdali s tím, že máme ještě dva tréninkové dny. O víkendu ale foukal Mistrál, severní vítr cloumal v kempu stany jako o život a tak jsme se alespoň v klidu zaregistrovali a podstoupili povinné měření podpěrek v místní tělocvičně pro koulení. Combat L 14 07 má mít uhly vnějších 7.35° a vnitřních 4.25. Povolená tolerance je navíc ještě 2°, tak jsme všichni z českého týmu nakonec podpěrky ještě snižovali s vyjimkou Honzy Krofty, který naopak doposud létal s podpěrkami příliš dole a musel je zde zvedat.
Mistrál foukal i v pondělí, soutěžní kolo bylo odloženo a tak jsme objeli místní náhradní terény Mens a hrad u jezera, ale nezalétali jsme si ani zde, jak moc foukalo. V úterý nás vyhnali na severní start na Chabru, ale vítr byl stále moc silný a tak se úloha zrušila a museli jsme to zabalit a sjet auty dolů.
Poprvé jsme letěli až ve středu 24. června. Vypsali nám královskou úlohu 162 km dlouhou plnou složitých rozhodnutí, kde nebylo jednoznačné, zda letět delší drahou po horách s krásnými mraky, nebo přímo s rizikem předčasného přistání a ve slabší termice. Vzal jsem až druhý gate a postupně jsem předlétával ostatní české závodníky letící o 15 minut dříve delší trasou po horách. Udělal jsem mnoho chyb, ale závěr se mi povedl. Od Digne do Laragne známou českou uličkou jsem setřásl celou se mnou letící skupinu před skalnatým zubem a při dokluzu z Hongrie do cíle proti větru 6 m/s jsem pod sebou viděl snad 20 pilotů přistátých před cílem.
Ve čtvrtek 25. června jsme letěli 125 km návrat z Aspru na jih pod Digne a zpět do Laragne. Vlastní Aspr byl téměř bez termiky, prakticky jen svahování a bylo těžké přeskočit naproti na termicky fungující kopce. Odtud to byla super jízda pod mraky s 20 km/hod v zádech až na úroveň Digne. Dál mraky zmizely, zachycení za otočňákem jsem měl ve vedoucí skupince s Bondarchukem těžké a pak už to byla opět česká ulička. Šetřil jsem výškou a na zubu jsem si první dosáhl dokluzové výšky proti s výškou zesilujícímu větru až ke 30 km/hod. Ještě před Hongrie jsem musel dobírat v 0.8 m/s, čehož využil jen úřadující mistr světa Atila a podlétl mě v dokluzu. V cíli jsem byl 5. a celkově jsem postoupil na 8. místo.
V pátek nás vyhnali na severní start Chabre, přestože měli brzo vzniknout bouřky. Tlačili na pilu, brzkým startem, jediným odletovým gejtem a úlohou pryč na jih, ale když se přes start přehnalo pár dastdevilů a start se zastínil obrovským kongesťákem, úlohu zrušili. Než jsme to zabalili, začlo pršet a odpoledne se přehnalo kolem campu několik silných bouřek. Večer se ochladilo a dnes fouká přez 40 km/hod severu, tak se úloha zrušila hned ráno.
Od neděle má být ale lépe a tak se snad zase začne létat.
Všechny aktivní rogalisty zdraví Dan Vyhnalík.
Na oficiálních stránkách http://www.chabre2009.com/ najdete nejen všechny výsledky, ale také fotky a videa popisující průběh závodu. Našim reprezentantům přejeme hodně zdaru do dalšího zápolení.
KH.
-- vloženo 27. 6. 2009
« Relief STRX na sletu v Žatci | -- zpět na aktuality -- | Video z mistrovství světa v závěsném létání »
5. 8. 2009 v 12.15
fakt krásná fotka (startující rogalo). letu zdar!
22. 5. 2010 v 2.12
Don’t you understand that it is correct time to get the loans, which will realize your dreams.