• translator:
Vzpomínka na Jirku Kološe na Javorovém vrchu 2023
 Utekl zase rok  a my stojíme na parkovišti před lanovkou, směr Javorový vrch. Dne ...
-- vloženo 15. 12. 2023
Vše nejlepší v novém roce 2023
[/lang_cs ...
-- vloženo 31. 12. 2022
Pravidelná vzpomínka na Jirku Kološe na Javorovém vrchu 2022
Rok uběhl jako voda a 3.12.2022 stojíme na parkovišti před lanovkou, kde se všichni ra ...
-- vloženo 21. 12. 2022
Báseň o vítovském polétání - Jirka Petr
Není nutno není nutno, aby bylo příliš větrno,stačí když mi trochu foukne, tak aby ...
-- vloženo 16. 9. 2022
Report ze Straníku 24. června 2022 - Bohuslav Vašut
Tak je to tady. Nastal den D, první let na rogalu z velkého kopce!Předpověď bohužel d ...
-- vloženo 26. 6. 2022
Výcvik létání na Vítovce - Jirka Petr
Na úterý 31.5.2022 byl několik dnů dopředu avízovaný další výcvikový den probíhajícího ...
-- vloženo 11. 6. 2022
Třetí letošní výcvikový den - Vítovka
Na středu 13. dubna 2022 vypadala předpověď počasí delší dobu dobře, nejen pro lé ...
-- vloženo 17. 4. 2022
Straník v březnu (20. 3. 2022) - Petr Lošák
Je zajímavé, že poslední dobou vychází příznivé letové  podmínky na neděli. I ...
-- vloženo 24. 3. 2022
Zimní přechod na pokračovací křídlo
Nějakou dobu již s Bohušem uvažujeme o jeho přechodu z Dany na jednopotah. Čtvrtek, k ...
-- vloženo 11. 3. 2022
Zimní výcvik létání - Vlčovice 3. března 2022 - Jirka Petr
Je tu rok 2022 a s ním i nová sezóna výcviku létání. Ve spolupráci Jeronýma a Kar ...
-- vloženo 9. 3. 2022
Nedělní únorový Straník - Petr Lošák
Konečně další letový den. Předpověď na neděli 13. února 2022 vypadala velmi nadě ...
-- vloženo 19. 2. 2022
Nedělní Chlum - Petr Lošák
16.leden vypadal nadějně. Emil vyrazil na Straník, ale já neměl tolik času a tak jsem ...
-- vloženo 21. 1. 2022
První letošní létání na Straníku - Petr Lošák
Na druhého ledna hlásila předpověď jižní vítr. Mně, coby letuchtivému jedinci s  ...
-- vloženo 4. 1. 2022
Ať se nám vše daří v novém roce a jsme zdraví…
 KH.  [/lang_cs ...
-- vloženo 31. 12. 2021
Vzpomínka na Jirku Kološe na Javorovém vrchu - Iva Štěrbová
V soboru 11. 12.2021 jsme se domluvili na Javorový vrch, opět zavzpomínat na Jirku Kol ...
-- vloženo 28. 12. 2021
Sváteční výcvik závěsného létání na Vítovce - Petr Lošák
Na státní svátek 28. října meteorologové předpověděli celkem přijatelné podmí ...
-- vloženo 3. 11. 2021
Podzimní pilotní zkoušky na Straníku - 24. 10. 2021
V neděli se mělo podle optimisticky vybrané předpovědi výrazně zlepšit počasí pro ...
-- vloženo 26. 10. 2021
Setkání inspektorů závěsného létání
Na sobotu 16. října 2021 bylo naplánováno tradiční setkání rogalistických inspekto ...
-- vloženo 20. 10. 2021
Výcviková Vítovka 1. 10. 2021 - ROGALO - Jirka Petr
V pátek 1.října se uskutečnil další výcvikový den pilotního kurzu. Vzhledem k po ...
-- vloženo 10. 10. 2021
Kurz létání 4. a 5. září 2021
Na první víkend po prázdninách meteorologové dlouhodobě předpovídali zlepšení po ...
-- vloženo 11. 9. 2021
Krásné létání a úspěšný výcvik na Straníku 7. a 8. 7. - 2. část
Ve čtvrtek 8. 7. 2021 přijíždíme dopoledne s Emilem na přistávačku pod Straníkem. ...
-- vloženo 11. 7. 2021
Krásné létání a úspěšný výcvik na Straníku 7. a 8. 7. - 1. část
Na středu a čtvrtek meteorologové delší dobu předpovídali dobré podmínky pro lét ...
-- vloženo 11. 7. 2021
Pilotní výcvik 29. 6. 2021 - další lety ze Straníku
Cvičné létání v úterý 29. června vyprovokoval pro změnu Emil. Počasí vypadalo ve ...
-- vloženo 2. 7. 2021
První let ze Straníku - Pilotní výcvik 20. 6. 2021
Po sobotním výcviku na Vítovce bylo jasné, že Petr s Emilem mají na to, aby letěli z ...
-- vloženo 25. 6. 2021
Výcviková sobota na Vítovce
Na 19. června konečně vycházela dobrá předpověď pro výcvik na Vítovce.I když se ...
-- vloženo 22. 6. 2021
Všechny aktuality od roku 2006 do současnosti je možno shlédnout zde.

Nový způsob startování rogala???

Pilot a konstruktér Guido Picca z Argentiny nám poslal k zamyšlení svůj skvělý nápad, který by rád realizoval. Start rogala pomocí výkonného rádiem řízeného modelu. Ten po vynesení rogala přistává a je připraven k dalšímu použití.

Neubráním se, napsat k tomu svůj názor: Prostě geniální….

Na videu je prototyp bez motoru, nic co by se v současné době dalo koupit. Nápad je ale fantastický. Zařízení lze jistě realizovat. Pokud to někdo dokáže, vznikne zatím nejelegantnější způsob startu bezmotorového rogala z roviny, hlavně z důvodu bezpečnosti, ceny a náročnosti na plochu i obsluhu….

A ještě jeden odstaveček dodatečně:
Pokud Vás také nadchl tento zatím nevídaný způsob startu a hodláte se pokusit něco podobného realizovat, vězte, že to není pro ty co dokážou jen něco okopírovat. Bude to chtít ještě spoustu invence a schopnosti řešit problémy. Je také potřeba si uvědomit, že na prvním místě je vždy bezpečnost. U stávajících způsobů startů z roviny jsou zkušenosti s provozem draze vykoupeny zdravím a dokonce i životy pilotů a proto je velmi důležité věci nebrat na lehkou váhu.

KH.

Funkční prototyp “Cigueňa” (Čáp) na videu zde.

-- vloženo 8. 12. 2009

« Cvičný let na videu | -- zpět na aktuality -- | Obnova cvičného svahu v Odrách »

Vložit komentář

Váš komentář:

*
Opište prosím slovo na obrázku do políčka pod něj. Toto je důležité neboť spamoví roboti zaplňují naše webové stránky nesmyslnými komentáři. Pokud nemůžete slovo přečíst, klikněte na obrázek.
Kliknutím zde, Vám bude slovo přehláskováno.


38 komentářů k “Nový způsob startování rogala???”

  1. Michal H. píše:
    11. 12. 2009 v 7.59

    Ahoj Karle, ten nápad je sice pěkný, ale v porovnání s vlekáním a odvíjením zbytečně technicky komplikovaný a drahý. Možná bude i v něčem bezpečnější, ale pro své okolí je to časovaná bomba (dostat takový velký model z 500 m výšky bezpečně na zem v případě závady RC ovládání bude pěkný problém)!

  2. KH píše:
    11. 12. 2009 v 11.08

    Ahoj Michale. Vlekání a odvíjení se ti zdá opravdu levnější? Když uvážíš, vlečný letoun + náklady na provoz, nebo potřebnou plochu pro odvíjení na vhodném místě? To jsou důvody proč se vlastně dodnes téměř vůbec nevleká a odvíjí minimálně. Toto zařízení by šlo provozovat skoro kdekoli a velmi levně. Má ale jednu nevýhodu. Zatím jej nikdo nedomyslel tak, aby fungovalo a šlo jednoduše okopírovat. Proto se snažím, aby o této možnosti vědělo co nejvíce pokud možno kreativních lidí. Velké a těžké modely již dávno existují a jsou vyřešeny. Nikdo je nepovažuje za časovanou bombu pro lidstvo.

  3. Michal H. píše:
    11. 12. 2009 v 12.49

    Ahoj Karle, mohu jen dodat, že odvíjení bude levnější určitě a vlekání při zakoupení starších křidel s trojkolkou se to té ceny určitě také vleze. Nejdražší je vždy samotný vývoj, který se zajisté musí promítnout i v konečné ceně sériové výroby (to znáš)! Navíc u modelářů není nic zvláštního, že svého miláčka rozbijí na maděru! Snaze tohoto človíčka se nevysmívám a myslím si, že se jedná o jeho zálibu v samotném bádání, ale o praktickém rozšíření jeho vynálezu pochybuji! Čas to ukáže a bude jen dobře, pokud se mýlím!

  4. KH píše:
    11. 12. 2009 v 13.58

    Ahoj Michale. Máš určitě v mnoha věcech pravdu. Toto zařízení určitě nelze koupit fungující a starší velmi levně a jeho vývoj bude stát spoustu energie. Mezi námi ale doufám pořád existují i takoví lidé, kteří mají chuť a schopnosti dobrý nápad realizovat a právě těm je určena tato má informace. Tvá prognóza ve stylu: “Pesimista je vlastně dobře informovaný optimista” :-) může být samozřejmě reálná jako u spousty dalších skvělých nápadů. Snažím se být jen spíše tím, co dobré nápady oceňuje a chce se je podpořit.

  5. Hela píše:
    13. 12. 2009 v 14.03

    Karle, geniální spojení lítání a modelářství! Přesně něco pro Pavla :o)))
    Ve velkých modelech absolutně problém nevidím, v rukách zkušeného modeláře o žádnou časovanou bombu samozřejmě nejde. A technika, tak ta nám, hoši, může vypovědět kdykoliv a kdekoliv. Proto je pro mě pořád bezmotorové létání vrcholem.
    Čisté nebe a prima svátky vám všem :o)

  6. KH píše:
    14. 12. 2009 v 12.48

    Ahoj Helo. Moc Ti děkuji za pozitivní ohlas. Tím spíš, že na tuto aktualitu byly ohlasy spíše negativní, jak to často na internetu bývá. Není totiž nic jednoduššího, než napsat negativní odpověď a navíc se u toho ještě člověk jakoby zbavuje něčeho negativního uvnitř. Mnozí účastníci internetových diskuzí (obecně), to už používají místo psychoterapie, jen nevím, s jakým úspěchem. Možná by přece jen byla návštěva u psychologa efektivnější. To je ale na samostatnou “esej”, která by patřila na úplně jiné stránky. Jako “programový optimista” to beru tak, že ti, které to nadchlo, berou do ruky tužku a papír, nebo ve svém pc. otvírají konstrukční program a nezdržují se odpovídáním :-) .
    Také přeji hezké svátky, Tobě, těm které to nadchlo a samozřejmě i těm, kteří odpovídali negativně. Jo, abych nezapomněl, taky všem ostatním :-) ….

  7. Michal H píše:
    14. 12. 2009 v 19.02

    Takže kdo má vlastní názor, tak by se měl jít léčit, popřípadě nechat někam zavřít! Tak takový názor zde již jistá skupina lidí měla! Hezké Vánoce. :-)

  8. Francois píše:
    19. 12. 2009 v 11.56

    Ahoj Karle,
    To je bezva napad, v Francie uz pracujeme na to.
    Zatim jsme davali do hromadi pracovni tym : Nicolas byvale konstrukter a test pilot u Airwave (rogalista a modelar), Gerard (moc skucene modelar), Jean-Michel (rogalista a vlekar) a Ja.
    Mislime ze model nemusi byt moc velke, staci aby nosil motor a kola. Dnes jsme schopni delat moc spolehlive modely, a skutecne pilot nerozbije vic modely nez my nabezky.
    Dam vedet jak pokracujeme.
    Cau
    Francois

  9. KH píše:
    19. 12. 2009 v 12.56

    Ahoj Francois. Moc Ti děkuji. Lepší reakci jsem si snad ani nedovedl představit. Tak hlavně dávejte pozor, nejen na tu vrtuli. Přeji hezké Vánoce.

  10. Michal G. píše:
    19. 12. 2009 v 13.46

    Ahoj Karle. Ten model by mohol ťahať aj na lane, ako vlečna. Riadilo by ho práve vlećné lano. Mne ale stále vŕta hlavou vyťahovať pomocou héliového balóna ako tu: http://www.baloncentrum.cz/cs/upoutany-balon

  11. vlasta píše:
    19. 12. 2009 v 15.10

    Zdar, tak to je fakt skvělá zpráva, Francois! Těším se na průběžné informace jak pokračujete. Vzduch je naše moře.

  12. EMIL píše:
    19. 12. 2009 v 19.23

    Vážení.Jestli mohu přidat svůj názor na obří model
    a dostat se do luftu pomocí něho, tak lze všechno.
    Otázka co to stojí?Máme v ČR odvíják,že nejsou terény blbost.Martim B.a Luďa mají něco u Rokycan
    Jirka N. jezdí na Hradčany-2.5km dráha
    Jižní čechy 2km jižně pod Lnářema 2.5km dráha
    Na Vysočině vlekají padačkáři. My nejsme schopni ty terény sami využít.Co se týká obsluhy ,ty jsou potřeba pořád a to všude!To,že Frantíci mají tým na realizaci tak jim přeji mnoho úspěchů.

  13. KH píše:
    19. 12. 2009 v 19.37

    Emile, podle Tvého komentáře jsi pořád ještě nepochopil princip celého zařízení. Toto není vymyšleno proti těm co chtějí startovat klasicky z kopce, ani proti nikomu jinému. Jen jako alternativa. Všem je samozřejmě jasné, že ho nebudeš realizovat.

  14. EMIL píše:
    19. 12. 2009 v 20.49

    Karle, Ty jsi nepochopil zase mne. Já proti tomuto
    zařízení také nemám nic.Já jsem chtěl pouze říct,
    že u nás máme zařízení,které je dostupnější,levnější a málo piloty využívané!!!!!
    Nic víc nic míň

  15. KH píše:
    19. 12. 2009 v 20.50

    OK.

  16. Luděk píše:
    20. 12. 2009 v 3.58

    Ahoj Karle, já myslím, že jedinej problém budou finance na motor…třeba tady je použitelnejch motorů dost
    http://www.3w-modellmotoren.com/katalog/motoren-classic-27.html
    …horší je to právě s těma cenama. Podle kámoše, kterej se zabývá obřími modely, je jinak vše OK a lehce řešitelný. Je fakt, že pomocí odvijáku se lze dostat do luftu levněji a asi i rychleji, ale ploch není zase tak moc a mnohdy se musí vlekat na silnici

  17. Vlasta píše:
    20. 12. 2009 v 9.01

    Dobrý den, dovolím si k tomu taky něco říct.Věc je to pěkná a pro modeláře žádný problém, ale určitě něco to stát bude. Každopádně potřebujete zase druhého, který s tím po odpoutání přistane. A to je pro některé, kteří jsou na všechno sami a nejezdí s partou ať už vlekat nebo na kopec, problém. Mně osobně se hodně líbí tohle. http://www.flylight.co.uk/footlaunched/index.htm

  18. KH píše:
    20. 12. 2009 v 9.37

    Pořád ale není nad to, být ve vzduchu bez přebytečných 25kg hmotnosti motoru a dělat opravdu “bezmotorová rozhodnutí” při přeletu. To je účelem tohoto zařízení. Pokud s sebou budu vozit motor, přikláním se k tomuto: http://www.hanggliding.cz/vyroba/motorova-rogala/motorove-rogalo-quasar-relief-strx/ I s tím jde skvěle točit termika….
    Ale nerad bych, aby tato debata skončila předháněním se ve hledání odkazů a rád bych se držel tématu.
    Co se týče financí, s těmi je problém vždycky a pokud se Ti to Luďku zdá opravdu tak jednoduché, starší motor se dá jistě sehnat.

  19. miro píše:
    20. 12. 2009 v 10.24

    Toto riešenie je jedinečné v tom, že umožní bezpečný štart motorového rogala a následne lietanie bezmotorovým rogalom.

  20. Luděk píše:
    20. 12. 2009 v 11.07

    také můj názor, jak píše Karel…když s motorem tak radši plnohodnotnej motorák

  21. Luděk píše:
    20. 12. 2009 v 11.43

    Karle, neřekl bych, že to je až tak jednoduchý, ale proveditelný…problém s vrtulí před ciferníkem pilota je řešitelnej, ale pořád mi “nedá” ta věc okolo těžiště. Váha vynášecí hyeny je zavěšená na rogalu a pod pilotem a ten to má řídit svou vahou…to možná je další věc na přemýšlení. Váhu toho modelu odhaduji minimálně tak na 30kg, pokud tam bude fakt lehkej motor. Na videu je jen přímej let. Myslím, že to na řízení pilota bude dost tupý

  22. KH píše:
    20. 12. 2009 v 11.52

    Souhlasím s tím, že to není vůbec jednoduché a každý, kdo již někdy něco dotáhl do konce a jen neřečnil, to ví. Těch 30kg je myslím trochu přehnané a co se týče řízení, bude mírně tupější,ale křídlo bude mít zase vyšší stabilitu. Problémů k řešení bude víc. Nějak se bude muset řešit např. to, že křídlo je vlastně taženo za hrazdu. Je to opravdu úplně nová věc s novými problémy a podle mne o to větší výzva…

  23. Luděk píše:
    20. 12. 2009 v 14.35

    no, já počítal jednoduše…motor, vejfuky, nádrž, benzín, baterky k soupravě to bude určo přes 15kilo..zbejvá 15 na hyenu…to není tak moc pokud tam má být bytelnější podvozek

  24. KH píše:
    20. 12. 2009 v 18.57

    Luďku, já to spíš odhadoval a 30kg mi připadalo jako max. Ale i s tím to pořád půjde dobře řídit. Co se týče toho, že letí rovně, co by za to mnozí v aerovleku dali :-) .

  25. Francois píše:
    20. 12. 2009 v 23.02

    Co se tice motor muzete se podivat na:
    http://www.radne.se/store/Product/ProductDetails.aspx?PartNo=3201

    Racket 120 ma 14 kony, kolem 10 kg (motor, reduktor, vrtule, vejfuky, nádrž, benzín), komplet kolem 1000 EUR.

    Mislim ze se da delat neco pod 25 kg.

    Ale letat rovne to nejde, protoze model se musi pustit nad pilotem (modelar).

  26. Luděk píše:
    21. 12. 2009 v 2.15

    já myslím, že Radne Raket je slabej…usuzuji podle pilotů létající Moquito…cena je ale dobrá. K tomuhle motoru by se měl vyjádřit někdo, kdo ho lítá. Už jsem mezi modeláře dal dotaz, jestli někdo nemá motor vhodnej motor

  27. Michal H. píše:
    21. 12. 2009 v 10.17

    Ahoj, s motorem Radne Raket 120 mám nalétáno kolem 180 hodin. Pro samotný start z noh je dostačující a na 100% výkonu ho využívám jen během první minuty, pak ho zeslabuji jen pro udržení výšky k přesunu do míst, kde se nechám vyvést výš (vítr nebo termika). Stoupavost se pohybuje kolem 1,5 m/s, což pro Vaše účely bude asi málo. Přece se jedná o jednotku, po které budete chtít, aby Vás dostala co nejvýše v jednom místě (na rovince u letiště) a samozřejmě co nejrychleji. Proto bych doporučoval spíš něco silnějšího, třeba co používají padáci do krosen, např.
    Simonini MINI 2 Plus s výkonem kolem 27 koní (http://www.simonini-flying.com/mini2plus_eng.htm).

    Pro informaci ještě k té hmotnosti, aby jste si udělali obrázek, tak můj postroj váží 24 kg (bez nádrže, akumulátoru a startéru, mám pouze ruční startování). Myslím, že u Vašeho záměru půjdete s konečnou hmotností nahoru!

  28. EMIL píše:
    24. 12. 2009 v 10.38

    Vám Všem hezké svátky, pohodu a zdraví přeje Emil

  29. Luděk píše:
    25. 12. 2009 v 12.13

    tý jo Michale, a co v tom buliši je tak těžkýho…motor nemá ani 10kilo, ne?

  30. Michal H. píše:
    26. 12. 2009 v 20.39

    Ahoj Luďku, mimo motoru je tam rám, podpěry, hřídel s ložisky, převod/reduktor, vrtule, hadice, ovládání a samotný postroj! Ještě jsem neuvedl hmotnost spojenou s dalším vybavením, základní nářadí a moto lékárnička!

  31. Luděk píše:
    31. 12. 2009 v 15.06

    Michale, já vím co obsahuje ten buliš, jen šlo o to, co je tam nejtěžší. To bude asi kromě motoru, rám, podpěry a hřídel…a možná pádlo, že?

  32. Michal H. píše:
    31. 12. 2009 v 16.21

    Ahoj Luďku, ať tu neřešíme věci, které se netýkají článku, tak komunikujme raději e-mailem. Můj e-mail je michal_zavinac_hes.cz (info na http://www.michal.hes.cz/). Promiň Karle za ten odkaz, veselý Silvestr a vše nejlepší v novém roce!

  33. Michal H. píše:
    6. 1. 2010 v 8.11

    http://www.youtube.com/watch?v=YHF7QBmy3qE

  34. Míra B píše:
    9. 1. 2010 v 22.44

    Ahoj Karle chtěl jsem ti poslat jeden model emailem ale nevešel se mi tam,tak jen data:rozpětí 460cm , délka 380cm, hmotnost 65kg, objem motoru 315ccm.Majitel je někde od Vsetína a jmenuje se Zdenek Vlach.Vyrábi také velké model.motory.Píšu to proto,že 30kg jak se zde bavite se mi zda málo.Myslim tak 40kg by bylo dobré.Také bych nelítal s nezakrytou vrtulí a zálety už vůbec ne.Někteří piloti odsuzují navijáky a podobně,že to vytahuje plachtu.Toto řešení by mohlo vyhovovat,protože plocha modelu by nesla svojí váhu (spravne seřízení).Kdyby se to podařilo realizovat tak je to podle mne nejlepší z pusob startu do termiky a hlavně si o všem rozhoduje pilot,kromě přistání modelu.

  35. Petr píše:
    12. 1. 2010 v 22.27

    Zdravím kluci podle mě je tam čtyřtaktní motor+reduktor.Počítám že 9000otáč/min je hodně bude tam tak okolo 5000otá/min.Jinak dobré motory vyrábí Fa:http://manikstudio.cz/hvp-modell/produkty/motory/hvp-330-lx vyrábí je p.Zedek musel bych se podívat do modeláře.Rozmery letadla je do 4.metru hloubka křídla 0,5m střed překližka 4mm jinak dural prostě konstrukční křídlo.Hodně se dá vyčíst z videí.Vysílačka na frekvenci 2,4GHz což je bezpečné dřív měli problém s rušením od zapalování.Můj názor na motor je aspon 200-250ccm na jeden let by mělo stačit 0,5l paliva.Jinak čím větší letadlo pak je příjemější na řízení nejde tolik za vrtulí.Z videa je jasný že v momentě odpoutání od letadla je potlačena výškovka to mě vrtá hlavou jestli je tam časovač a pak se vychylka vrátí zpět?Jinak je to povedený a vtipný super nápad!!!!Profil stabilní pomalý možná by stačil Epler…..Je to na zamyšlení zdravím všechny lítače

  36. Luděk píše:
    27. 1. 2010 v 17.46

    Petře, pokud jde o ZDZ motory, nemůžu se dopídit nikde výkonu a podobnejch údajů…a ceny. Myslím, že by se to mělo nejdříve zkusit s nějakým motorem na způsob Simonini bo Raket a vidělo by se. Tyhle modelářské motory asi budou dražší

  37. KH píše:
    22. 5. 2011 v 20.37

    Pro zajímavost vkládám automatický překlad mailu z Argentiny:
    Vážení pilot:
    Jsme rádi oznamujeme, že jsme schopni nabídnout k prodeji “Cigüeña” táhnout rogala. Prošel všemi testy, velmi úspěšný, s začátečníky a mírně rogala, dosud nebyl testován s pokročilým kluzáky, ale brzy budeme.

    Prodejní cena je € 6500 (šest tisíc pět set eur). motoru a vrtule nejsou zahrnuty. Náklady na dopravu a daňové sazby jsou odpovědnost kupující.

    Jak víte, to je vynález na celém světě, takže nikdo schopen poradit na řízení letu, což je důvod, proč se tato první jednotky být prodány v okamžiku, v Argentině. Tímto způsobem budete mít také privilegium vidět, učit se a bylo taženo prototyp, nakonec se protagonista této velké události.
    V této době jsme Tímto e-mailem těm pilotům, kteří projevili zájem o tuto novou metodu pro závěsné létání.

    Jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat.

    S pozdravem

    Arturo Ponce,

    arturoponce@ciudad.com.ar
    Cigüeña týmu
    Guido Picca,

    guidopicca@hotmail.com
    Cigüeña designer

  38. Holder24Kimberly píše:
    10. 11. 2012 v 19.54

    This is good that people are able to receive the business loans and it opens new possibilities.